Infinity

Infinity to przestrzenna aranżacja gry typu arcade, wykorzystująca technikę mapowania na autorskiej instalacji. Projekt jest inspirowany grą arcade-ową Tempest wydaną przez Atari w 1981 roku.

W ramach: pracy dyplomowej (części praktycznej), którą zrealizowałem w Pracowni Działań Multimedialnych na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Promotorem pracy jest prof. Marian Oslislo.

W swoim projekcie postanowiłem wyjść z płaskiego ekranu w przestrzenną formę, stworzyć konstrukcję imitującą tunel w formie złożonego ostrosłupa. Takie rozwiązanie pozwoliło mi uzyskać iluzję poruszania się w głąb przestrzeni kosmicznej. Funkcjonalność rozgrywki, którą postanowiłem wprowadzić znacznie odbiega, od tego co oferowała gra Tempest.

Inspiracja projektu Infinity:
Atari: Tempest (1981)
autor gry: Dave Theurer

Sterowanie statkiem sprawdza się do manipulowania pokrętłem sterownika. Algorytm odpowiadający za konfigurację pól na planszy zakłada różne scenariusze – generowane w sposób losowy. Gra polega na jak najdłuższym utrzymaniu się przy życiu. Tunel, po którym porusza się gracz stale przyspiesza, jest nieskończony, a dzięki wspomnianemu algorytmowi – nigdy się nie powtarza. Te właściwości wpłynęły na ostateczną nazwę gry – Infinity. Praca, jaką wykonałem ma charakter czysto rozrywkowy. Moja instalacja zdecydowanie bardziej pasuje więc do salonów gier aniżeli galerii sztuki. Projekt był próbą transpozycji płaskiej formy wizualnej (ekranu) w prawdziwy trójwymiar.
W 2015 praca zakwalifikowała się do wystawy Design 32 – najlepsze dyplomy Akademii Sztuk Pięknych. W 2016 roku została wystawiona w ramach Mapping Festiwal w BWA w Bielsku-Białej.